Bestyrelsen i Danske Byggecentre har vedtaget, at det fremover skal være gratis for DBs medlemmer (dvs. tømmerhandlere og byggemarkeder) at bestille DB12 – Almindelige salgs- og leveringsbetingelser for leverancer af produkter og byggematerialer.

DB12 er udarbejdet af Danske Byggecentre i fællesskab med medlemsforretningerne, og de afspejler branchens sædvaner og kutymer. DB12 finder anvendelse som aftalegrundlag for Danske Byggecentres medlemmers salg til PROFESSIONELLE kunder og er gældende for leverancer i Danmark.

Bestil hos Danske Byggecentre
Langt de fleste medlemsforretninger af Danske Byggecentre benytter sig allerede af betingelserne i DB12 ved salg til professionelle kunder. Er du en af dem der endnu ikke benytter sig af DB12, kan du nemt og hurtigt bestille det hos Danske Byggecentre. Alt du skal gøre er blot, at sende en mail til adm@bdb.dk med emnefeltet ”DB12 bestilling”, hvori der listes følgende oplysninger:

  • Firmanavn
  • Gade
  • Postnr.
  • By
  • Tlf.
  • Email
  • Hjemmeside
  • Sælgers ansvar for produktskader *

* Under dette punkt skal der listes hvor meget sælgers ansvar for produktskader for erhvervstingskader er begrænset til. Dette beløb aftales som regel med eget forsikringsselskab.

Du kan læse mere om DB12 her, hvor du også kan se et prøveeksemplar af betingelserne.