Usynlige brønddæksler skal gøres synlige med e-handel.

Jesmig Group har netop begyndt salget af brønddæksler igennem byggecentrene. Direktør Jesper Walter-Rasmussen har i sinde at få sine usynlige brønddæksler til at blive synlige ude hos byggecentrene, og bygShoppen skal hjælpe ham med at nå det mål.

Som en ny virksomhed, hvor potentielle kunder på forhånd kun har begrænset kendskab til varesortimentet og produkterne, giver bygShoppen Jesmig en helt ny måde at positionere sine varer på bedst mulig vis med udvidet produktinformationer, særligt fordi bygShoppen er integreret med ByggeBasen – Nordens største varedatabase. Ydermere er der mersalgsfunktioner og integration til kundens ERP-system, så kunderne slipper for dobbeltindtastning.

jesmig 3

B2B-webshops er fremtiden
En DI-undersøgelse blandt 400 danske virksomheder viser da også, at der er et stort potentiale i B2B-webshops, og det er der, at virksomhederne kan adskille sig fra konkurrenterne og vinde markedsandele. Således svarer 64 % af de adspurgte, at de i dag handler via e-handel.

Undersøgelsen peger også på, at der er et væsentligt vækstpotentiale indenfor B2B e-handel. Hele 71 % af virksomhederne med e-handel svarer, at op til en tredjedel af deres omsætning kommer fra e-handel og derfor ligger der et uudnyttet potentiale.

Hele 40 % af respondenterne, der i dag benytter sig af e-handel svarer, at en e-handelsløsning ”i nogen” eller i ”meget høj grad” har ført til øget omsætning, og 45 % mener, at e-handel har ført til øget indtjening.

Stifteren af Jesmig Group, Jesper Walter-Rasmussen er ikke i tvivl om vigtigheden af bygShoppen i hans salgsindsats:

– Når man har en enkeltmandsvirksomhed, er det helt afgørende at bruge alle ressourcerne korrekt og optimere de rigtige steder. Med bygShoppen får jeg en støtte i mit salgsarbejde, der er uundværlig, da jeg her kan have døgnåbent og automatisere mange af mine processer udtaler Jesper Walter-Rasmussen og fortsætter

– Med en blanding af en aktiv fysisk salgsindsats fra min side kombineret med en selvkørende bygShop bliver det mere overskueligt at komme ind på markedet og få mine produkter ud i byggecentrene.

Jesmig er blandt de første af byggevarebranchens leverandører, som indløser det store potentiale i B2B e-handel. Sammen med Ivarsson, som også har investeret i en bygShop, har de med bygShoppen taget et skridt i den rigtige retning mod at tilbyde deres kunder endnu bedre service.

Det kan endvidere tilføjes, at 83 % af de adspurgte i DI Handels undersøgelse, forventer vækst i B2B e-handel inden for to år. En investering i byg-e’s bygShop var derfor nærliggende for Ivarsson og Jesmig Group.

 

jesmig 4

Om Jesmig Group
Jesmig Group ApS er en ingeniørvirksomhed, der beskæftiger sig med udvikling af og handel med brønddæksler. Virksomhedens væsentligste produktserie er et brønddæksel, der er beregnet til områder, hvor man ønsker, at brønddækslerne skal være en integreret del af belægningen. Uanset om det er i det offentlige gadebillede eller hos den private bygherre. Jesmig Brønddæksler® er blevet udviklet på baggrund af et ønske om at skabe et brønddæksel, der giver et designmæssigt flot og æstetisk udseende.

Indtil videre har det resulteret i fire typer brønddæksler, der kan tage en belastning på op til 12,5 tons. Men Jesmig Brønddæksler® arbejder på at tilføje endnu et dæksel til sortimentet, som kan tage op til 40 tons i belastning.

www.jesmig.com

Faktaboks om bygShoppen:

  • 83 % ud af 400 adspurgte virksomheder forventer en vækst i B2B e-handel
  • bygShoppen er en ny platform, hvorpå byggecentre kan handle med deres leverandører
  • bygShoppen skal supplere EDI handel og være en mulighed for byggecentrene at få en mere brugervenlig bestillingsform
  • 64 % ud af de 400 adspurgte virksomheder handler via e-handel
  • bygShoppen er integreret med nordens største varedatabase

www.byg-e.dk