BYG-E

Byg-e med ambitioner for 2018

Hos Byg-e har vi klare ambitioner for fremtiden – vi vil have hele branchen til at bruge vores systemer!

Byg-e fungerer som udbyder af elektroniske samhandelsløsninger til byggevarebranchen og er ejet af Brancheforeningen Danske Byggecentre. Byg-e har til formål at gøre elektronisk samhandel nemt og overskueligt for branchens parter, hvad enten det er leverandører eller byggecentre. I dag udbyder Byg-e både EDI- og webshop-
løsninger, der skal fremme handlen mellem byggecentrene og deres leverandører.

I dag benytter over halvdelen af brugerne i ByggeBasen Byg-e, men ambitionerne er klare – hele branchen bør benytte Byg-e. Fremover vil vi arbejde hårdt for at få flere af ByggeBasens brugere over på vores system. Brugerne af ByggeBasen har allerede nu gratis oprettelse af EDI-formater igennem Byg-e samt fri EDI-trafik til alle interne Byg-e brugere, så der er ikke ekstra omkostninger forbundet med at skifte EDI udbyder. ByggeBasen og Byg-e deler også systemer, så derfor er der meget klare synergier systemerne imellem.

MEN, det er ikke kun leverandørerne fra ByggeBasen vi vil have over på Byg-e’s system. Medlemmer af Brancheforeningen Danske Byggecentre har faktisk også gratis adgang til Byg-e’s systemer. Udover de meget klare omkostningsmæssige fordele er der yderligere klar fordele i, at vi er ejet af branchen. Vi kender nemlig branchen, og vi er derfor meget lydhøre over for ønsker fra vores brugere.

Lad Byg-e hjælpe jer

Har I leverandører, hvor det endnu ikke er muligt at afgive jeres ordre elektronisk via EDI til, så tag kontakt til Byg-e. Hos Byg-e udbyder vi både almindelig EDI, men vi udbyder også WebEDI, hvor alt leverandøren skal bruge er en computer og en internetforbindelse for at modtage EDI-ordren. Vi har altså et system, der vil passe til både store som små leverandører.

Byg-e er som sagt ejet af Brancheforeningen Danske Byggecentre - vi er dermed ejet af jer. I skal derfor ikke holde jer tilbage med at kontakte os, da vi er sat i verden for at gøre elektronisk samhandel så nemt og overskueligt som muligt for jer, når I handler med jeres leverandører.

Nyhed!
EDI Validator.

For at hjælpe EDI-brugerne med at undgå fejl i ordrer og fakturaer har Byg-e lavet en EDI Validator. Den udnytter adgangen til ByggeBasen og tjekker dermed, om der er lavet fejl i ordren og vil advisere modtageren om dette inden ordren indlæses i jeres system.

Samtidig bliver brugeren informeret om fejlen og kan dermed rette denne hurtigt. Fordelen er, at mange fejl vil blive undgået og minimeret. Dette hjælper hele branchen med fejlfrie bestillinger.

Byg-WebEDI – EDI for alle

Hos Byg-e synes vi, at alle skal have mulighed for at handle over EDI med de danske byggecentre. Derfor tilbyder vi Byg-WebEDI, hvor selv den mindste leverandør kan være med. Og så kan du, som forhandler, ovenikøbet modtage en ordrebekræftelse.

Kan din leverandørs økonomisystem ikke håndtere EDI? Med WebEDI kan alle sende og modtage EDI-filer. Alt leverandøren skal bruge er en computer og en internetforbindelse. Driften og supporten står Byg-e for, og der er altid hjælp at hente.

Med WebEDI logger leverandøren blot ind på Byg-WebEDI’s hjemmeside, hvorfra de har adgang til alle de EDI-ordrer, de modtager. Fra siden har de også mulighed for at sende en ordrebekræftelse samt faktura, hvilket giver jer større sikkerhed.

Byg-WebEDI er et flerbrugersystem, hvilket betyder, at flere medarbejdere kan have login til hjemmesiden, og dermed er det muligt for leverandøren at forhindre, at der bliver forsinkelser i ordren på grund af f.eks. sygdom. Dette kan spare jer masser af tid.

Win-win

Med WebEDI kan leverandøren følge ordren fra start til slut, og de har mulighed for at føre statistik over alle ordrer og fakturaer. Ikke nok med det bliver nemmere for jer som kunder at handle med dem, så giver det også leverandøren større gennemsigtighed og overblik over deres ordrer. Det er rent win-win. Næste gang I har problemer med at få leverandøren til at bekræfte en ordre, så nævn Byg-e’s løsning Byg-WebEDI og henvis dem til www.byg-e.dk.

Leverandøren har adgang til alle indkomne ordrer fra WebEDI siden, hvorfra de kan sende ordrebekræftelser og faktura tilbage.

Vidste I, at der er gratis EDI for medlemmer af Danske Byggecentre?

Ja, du læste rigtigt! Hos Byg-e tilbyder vi faktisk gratis EDI til medlemmerne af Brancheforeningen Danske Byggecentre. Derudover har leverandører, der er tilmeldt Byg-e EDI, også gratis EDI trafik til jer.

For yderligere information tjek www.byg-e.dk eller kontakt Tommy Rømmer tor@bdb.dk for et eventuelt møde, hvor I kan høre mere om, hvad vi tilbyder.